Dag 7 Veracruz - Puebla

20 september 2012 - Puebla, Mexico

Vandaag reden we via Xalapa (waar Xavier een rendez-vous had met zijn vrouw en een van zijn zonen) We reden landinwaarts en we gingen steeds hoger. We reden langs kilometers velden met yucca's. Die worden gebruikt voor geneesmiddelen tegen reuma, maar ook wordt de bloem gegeten. We mochten foto's nemen, maar moesten wel uitkijken waar we onze voeten neerzetten. Er zaten namelijk ratelslangen... Xavier wees ons nog op de amarillo; een plant waar een soort okergele verfstof uitkomt als je 'm afbreekt. Voorwaarde is wel dat de plant nog jong is. Zou ons heel wat literblikken Sigma gescheeld hebben. Maar dan moet je ook wel van geel houden. Omdat we steeds hoger gingen werd de temperatuur steeds lager, maar wel lekker. Niet meer zo benauwd. Omdat we maar met een klein groepje zijn zijn we aangeschoven in een heel klein typisch Mexicaans eettentje. Xavier heeft uitgelegd hoe je taco's bestelt en eet. We hebben gesmuld! Vooral Jeroen was in z'n element. Hij zei dat hij al een buikje gaat krijgen en bang is (te) dik terug te komen. Ha, ha. De wonderen zijn de wereld nog niet uit...Het etentje bleek een cadeautje van Xaviers vrouw, omdat we ze even met rust hebben gelaten vanmorgen.. Lief hoor! Het is nu 17.50 uur plaatselijke tijd (m'n horloge geeft nog steeds 0.50 uur aan...) We gaan douchen en de stad in. Morgen meer.

1. Elodie:
    22 september 2012
    Hee hallo, zit bij Harry om jullie blog te lezen. Fantastisch dit medium. Kan je lekker mee genieten van jullie zo te lezen prachtige reis. Geniet lieve mensen van top tot teen en dan weer terug. Vandaag heeft Harry z'n 1e rommelmarkt gehouden. Hoop over, interesse???? Leuk Mexicaans tafeltje met 'n beetje fantasie!!!! Toch 'n etentje voor 2 personen en 'n borrel aan over gehouden. Nah wie heeft dat. Zoals Wim het zo mooi kan zeggen:" nu even zitten en 'n biertje doen" Zijn we nu mee bezig.
    Maar goed, groetjes en kusjes van Harry en Elodie