Dag 4 Merida - Uxmal - Campeche

17 september 2012 - Campeche, Mexico

Op weg naar Campeche doen we een heel leuk dorpje aan, waar de lokalen hun boodschappen doen met behulp van driewielers. Een kostelijk gezicht. We bezoeken een kleurrijke markt, waar de lekkerste groenten en fruit te vinden is.De hal met vlees en kippen gaan we binnen, maar ook met dezelfde vaart weer uit...We rijden naar het Maya tempelcomplex Uxmal. Dat vinden we nog veel mooier dan Chichen Itza. Hier zien we o.a. het Paleis van de gouverneur, de Piramide van de tovenaar en het Binnenhof van het nonnenklooster. Onderweg naar Campeche gaan we lunchen bij een gezellig stel! En we eten geen kip uit de oven, maar uit de grond. Heerlijk! Na het eten worden we "getrakteerd" op een tequila en niet op een gewone wijze. In 1 keer achterover slaan was de bedoeling. Oef! Voor het eerst ging ik een mannentoilet binnen. Er zat namelijk een latexkikker verstopt in de stortbak. Als je die vast zou pakken zitten je handen onder de "latex". Ook werd even terloops opgemerkt dat er slangen waren. O jeetje. Zitten we nog wel lekker? Dat werd wat minder toen we ook nog eens hoorden dat er groene slangetjes in de nok van het restaurant zouden kunnen zitten. In de bus kregen we volop uitleg over verschillende systemen in Mexico waaronder het schoolsysteem, de salarissen, huren en kopen, enzovoort. We mopperen veel in Nederland, maar wat hebben wij het dan goed!!!

1. Kirsten:
    28 september 2012
    slangen? Ieeeeehhh! Doe me dan maar een gezellige Nederlandse huisspin ;-)