Mexico (stad)

22 september 2012 - Mexico-stad, Mexico

We hebben een mooi hotel. Dit keer weer met een ruime badkamer. De vorige was zo krap dat je zijwaarts de WC en douche in moest. Harry (m'n broer) zou de deuren eruit gehaald hebben...Mexico heeft assen (straten) van 28 en 38 kilometer lang; zo groot is die stad. Het is er net een mierenhoop, vooral als je bij een oversteekplaats staat krijg je het gewoon benauwd. Leuk om mee te maken, maar geef mij Nieuwe Niedorp maar...Wat opvalt zijn de vele homo-stellen. Mannen die op meisjes lijken lopen hand in hand en staan openlijk te zoenen. Effe wennen... Het land is onwijs katholiek, maar dit wordt dus blijkbaar gewoon gevonden. Xavier legde uit dat er al uit de oudheid beelden en schilderingen zijn waaruit blijkt dat dit hier veel voorkomt. Het schijnt in de genen te zitten. OK; leven en laten leven, nietwaar? We gaan naar een park met 9 (!) musea (en een soort Center Parcs en nog veel meer) Wij bezoeken het Antropologisch Museum. Eedn fantastisch museum met als belangrijkste onderwerpen de fascinerende geschiedenis van het land en de diverse 's indiaanse bevolkingsgroepen. We zitten ongeveer op foto nummer 800...We hebben genoten! 's Middags gingen we de drijvende tuinen van Xochimilco bezoeken. De kanalen zijn de laatste overblijfselen uit dced Azteken tijd, toen Mexico City nog een eiland was en nog Tenochtitlan heette. We hebben een boottocht gemaakt en wat voor eentje! Kostelijk. Het waren felkekleurde boten met iemand erop die ze met behulp van een stok vooruit kreeg (zoals de gondeliers van Venetie). De meeste hadden meisjesnamen. Het waren er heel veel, met het gevolg dat er nog wel eens gebotst werd. Tijdens het varen werd je vergezeld door varende vedrkopers. Dat kon zijn: mais, speelgoed, planten, etenswaren, noem maar op. Ook waren er muzikanten die hun diensten aanboden. Xylofoon, gitaren, je kon het zo gek niet bedenken. Hele families zaten daar op zo'n boot te relaxen met drank en meegebracht eten. Maar ook jongeren hielden op zo'n boot een gezellige party, inclusief geluidsboxen, Corona en andere drank. Onwijs gezellig! 's Avonds zijn we met Anniek en Dirk nog naar een uitkijktoren geweest; 37 verdiepingen hoog. Zo keek je uit over het grootste gedeelte van de stad. Heel imposant. We zagen zelfs hedt vliegveld met een opstijgend KLM-vliegtuig. Toen maar weer op tijd onder het laken (onder de wol is te warm, hoewel het hier koeler is dan "beneden"); morgen weer om half 7 op.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Kirsten:
    28 september 2012
    Onze collega Martin is ook een ster in badkamers verbouwen hoor ;-)

Waren er nog varende muzikanten met een piano aan boord? Dan kon jij je huiswerk tussendoor even doen, haha.