Onze eerste dag richting Mexico.

14 september 2012 - Cancún, Mexico

Een deel van de 1e dag zit er op!
Nederlandse tijd 17.49 uur (de horloges zijn nog niet gelijk gezet) zitten we op de luchthaven Holguin op Cuba en kan het eerste stukje worden geschreven.
Na eerst in het vliegtuig gedesinfecteerd te zijn met behulp van een een insectenspray...
Over ongeveer anderhalf uur mogen we verder naar Cancun.
We zijn behoorlijk gaar! Midden in de nacht zijn we opgehaald en 7.30 uur gingen we de lucht in.
Jeroen kon nog net even een laatste "hijssie aan z'n peuk" nemen. Er was tenslotte een onthouding van wel 9 uur in het vooruitzicht ;-(  We zijn erg benieuwd wat ons te wachten staat.
We moeten nu op ons bankje aanhoren dat Cuba lang niet zo crimineel is als Amsterdam. De wenkbrauwen van Wim gingen meteen omhoog! Niet ergeren Wim, we hebben vakantie.

Aankomst in Cancun: half 9. Dat wil zeggen plaatselijke tijd. Hollandse tijd is half 2 's nachts. Eenmaal op de luchthaven werden we niet echt enthousiast onthaald; een  "bienvenido" kon er niet af. Ik werd wel hartelijk besnuffeld door een drugshond. Uiteraard vond hij niets.Toen naar de kofferband. Dat ging snel, maar... bij het lopen naar de sailda ging de "rode knop". Alle koffers moesten onderzocht. Hebben wij dat weer? Ze roken even aan de drop. Candy! Si...We maakten kennis met onze reisgenoten,Dirk en Anniek, vlamingen.Het klikte meteen!Onze eerste hotelkamer was wat teleurstellend. Onze card kreeg geen groen licht, er zaten geen batterijen in de kluis, tot 4 x toe de stroom uitgevallen. Tja, je bent in een ontwikkelingsland...Helemaal total loss vielen we in slaap; we zouden om half 7 gewekt worden...