Oaxaca-Tehuantepec

26 september 2012 - San Cristóbal de las Casas, Mexico

Op weg van Oaxaca naar Tehuantepec deden we twee opgravingen aan, eentje in Yagul en eentje in Mitla. Totaal verschillend van elkaar. We reden langs een van de oudste bomen ter wereld. Heel imposant! Hij is meer dan 2000 jaar oud, 42 m hoog, diameter van 14 m en weegt 636 ton! Je weet niet wat je ziet, zo'n reus hebben we nog nooit gezien.We gingen ook naar een mezcalfabriekje. We mochten proeven van dat heerlijke vocht. Mezcal is ook een product van de agave (angustifloria; hopelijk goed gespeld, we hebben geen tuinboeken meegenomen)Ook stonden op dat terrein weefgetouwen (spaanse weeftechniek) We hebben even getwijfeld of we een loper mee zouden nemen, maar toch maar niet...) Vervolgens gingen we weer de hooglanden in via ontelbare haarspeldbochten. Constantion houdt nogal van (heel) pittig doorrijden, dus af en toe was het even de andere kant op kijken ( in plaats van in die ravijnen) We kwamen langs een prachtig stuurmeer, maar toen regende het alweer zo hard (regentijd, dus niet zo verwonderlijk) dat we maar in de bus bleven. Konden we ons weer even goed insmeren tegen alle muggenbulten die we allemaal de afgelopen dagedn hebben opgelopen. Dat we vanwege de regen niet aan het zwembad gaan liggen leek een voorteken; het zwembad werd net gerenoveerd... er stond geen water i; alleen metselaars (niet in zwembroek) Ons hotel in Tehuantepec ligt aan de Panamerican Highway. Morgen gaan we daar meer van ontdekken.